Ю. Йовбак: «Наше завдання – розробити та запровадити таку «внутрішню систему забезпечення якості освіти», яка дозволить кожному з нас діяти впевнено і ефективно, продуктивно і творчо»

Ю. Йовбак: «Наше завдання – розробити та запровадити таку «внутрішню систему забезпечення якості освіти», яка дозволить кожному з нас діяти впевнено і ефективно, продуктивно і творчо»

Сьогодні, 4 грудня, в нашому закладі пройшло чергове засідання робочої фокус-групи в режимі онлайн, де було розглянуто питання про запровадження та подальшу реалізацію внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Ще в лютому ми розпочали роботу над цим питанням. Проте пандемія COVID-19 втрутилась у наші плани, в якійсь мірі перешкодила системній роботі по її підготовці.

Наше першочергове завдання – розробити та запровадити таку «внутрішню систему забезпечення якості освіти», розробити стратегії розвитку, які дозволять кожному з нас діяти впевнено і ефективно, продуктивно і творчо. Це не мислиться можливим без співпраці з батьками та громадськістю, без впровадження механізмів взаємодії у форматі «учитель-учні-батьки (громада», щоб задоволеними були всі сторони такого трикутника.

30 листопада МОН опублікувало методичні рекомендації, орієнтовані на допомогу школі у внутрішньому забезпеченні якості освіти. Вони надають нам інструментарій для проведення власного аудиту внутрішньої системи забезпечення якості освіти з метою:

· оцінити складові освітнього середовища (виявити моменти, які потребують покращення);

· оцінити ефективність діяльності вчителя, скорегувати її за потребою;

· оцінити загальні компетентності учнівського колективу в цілому і окремих учнів, зокрема.

Наше завдання – реально оцінити управлінські процеси закладу, наскільки вони сприяють досягненню загальнодержавної мети: «всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства».

Ми повинні зрозуміти, наскільки середовище, в якому навчаються діти, є комфортним, безпечним та дружнім у класних колективах та в цілому в закладі; а також оцінити, наскільки стосунки з батьками є партнерськими, а комунікації – доброзичливими та довірливими.

В наших планах – визначити слабкі сторони, що допоможе сфокусувати увагу на їх усуненні. І це головне! Бо репутація кожного з нас, ефективна робота та професійне ставлення – це складові іміджу закладу, який формувався роками кожним із учасників освітнього процесу.

Сьогодні кожен із наших колег працює у складних умовах пандемії, та вдосконалюється, відкриває та запроваджує нові освітні технології, в тому числі і цифрові. Щоб і далі рухатися вперед, і за будь-яких обставин продовжувати навчальну діяльність на вищому рівні, формуючу в дітей основні компетентності, нам потрібно мати:

1. Стратегію забезпечення якості освіти.

2. Необхідні ресурси для організації навчання, інклюзивне освітнє середовище.

3. Прозору систему оцінювання учнів, педагогічних працівників, директора та його заступників.

4. Механізм забезпечення академічної доброчесності.

5. Сучасну інформаційну систему управління школою.

Ми плануємо окремо опрацювати на семінарі форму №6 «Абетки для директора» (прим. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти) – «Спостереження за навчальним заняттям». Спробуємо дати самооцінку власних занять. Звісно, ми побачимо, що більшість зазначених вимог ми дотримуємося. А якщо виявиться слабка ланка, будемо працювати над усуненням проблеми, будемо самовдосконалюватися.

При цьому, педагоги можуть запропонувати власні критерії та індикатори, які реально, на їхній погляд, зможуть оцінити якість нашої роботи. Зокрема варто провести анкетування, чи індивідуальне інтерв’ю з учнями, батьками, вчителями, або розпочати дослідження у фокус-групах, продовжити систематичні спостереження за ходом уроку та освітнім середовищем.

Вважаю, що завдяки розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти та систематичного самооцінювання наша школа зможе:

· підвищити якість освітніх послуг і забезпечити довіру до результатів навчання;

· отримає зворотній зв’язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, щоб вчасно реагувати на ризики (зокрема через соціальні мережі, сайт школи, користуючись платформою Google-диск);

· постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси;

· забезпечити прозорість діяльності школи і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.

Бажаю нам побільше ініціативності, відповідальності і готовності до викликів часу, сміливості та бажання рухатись вперед, змінювати школу на краще.

До Дня пам’яті та примирення, Свята перемоги над нацизмом у Другій світовій війніДо Дня пам’яті та примирення, Свята перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

До Дня пам’яті та примирення, Свята перемоги над нацизмом у Другій світовій війні «Правічні схили, предківські причали, Билинами оспівані холми Мовчали скорбно, і велично ждали, ...

Колонка директора

Шевченко – вершина, виразник і хранитель народного духу…Шевченко – вершина, виразник і хранитель народного духу…

Шевченко – вершина, виразник і хранитель народного духу… Тарас Шевченко… В ньому вся наша історія, все буття, наше майбутнє. У світі всі знають: Україна – ...

Колонка директора

«Турбота про рідний край – наш споконвічний обов’язок»«Турбота про рідний край – наш споконвічний обов’язок»

«Турбота про рідний край – наш споконвічний обов’язок» (22 КВІТНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗЕМЛІ) Уже більше половини століття увесь світ традиційно відзначає день Землі 22 ...

Колонка директора