«По той бік екрану»

«По той бік екрану»: що думають вчителі про дистанційне навчання?

Карантин в школі… Слова, які сьогодні твердо увійшли в наш щоденний лексикон, і ми подекуди все менше замислюємось, що ж в дійсності стоїть за ними. Хіба ця фраза може передати ті різноманітні, а часто суперечливі, емоції, які відчувають всі учасники освітнього процесу. Щоб мати повноцінне уявлення про ситуацію із дистанційним навчанням в Щасливському НВК, ми систематично цікавимось думкою громади, тримаємо зв’язок із вихованцями, їхніми батьками та освітянами закладу. Сьогодні мова піде про думку вчителів, яка часто лишається «за кулісами» навчального процесу, хоча є важливою, а часто – вирішальною. Робота в умовах карантину вимагає від педагогів дистанційного спілкування не лише із вихованцями та батьківською громадою, а й між собою. Використовуючи сучасні сервіси та програми ми робимо все можливе, щоб скоротити дистанцію між колегами та почути їхню думку, незважаючи на відстань. Спілкуючись із вчителями Щасливського ліцею онлайн та вивчаючи їхню думку через електронне анкетування, ми можемо стверджувати, що процес дистанційної освіти не є простим. Близько треті педагогів стверджують, що включення в організацію такої роботи супроводжувалося певними труднощами. При цьому для половини колективу цю задачу полегшила певна база знань сучасних платформ, віртуальних освітніх систем тощо. Не останню роль в такій готовності відіграли тренінги та семінари, присвячені новітнім технологіям та методикам навчання, які неодноразово проходили на базі нашої школи, а також поза її межами. Навчання в період карантину дозволило усвідомити, наскільки специфічним є кожен предмет у викладанні, наскільки важливим є поступові зміни у формах подачі матеріалу для дитини, наскільки всім учасникам освітнього процесу потребується час на перелаштування до нових умов навчання. Оптимістичним є той факт, що до цих змін вчителі підлаштовуються, здебільшого працюючи в команді – чи то кафедрами, чи то в парах, мікро-групах. Непрості умови дистанційної освіти підштовхують декотрих вчителів до активного впровадження онлайн-уроків, звісно, якщо технічна база педагогів, учнів а також специфіка окремого предмету це дозволяє. На загальну думку нашого колективу, ефективними для таких уроків виявили себе платформи Google Диск, Google Сlassroom, «На Урок», Kahoot, Zoom, Viber, «Розумники», «Мій клас». Проте сьогодні все більше вчителів сходяться на думці, що з часом просто необхідно обрати або створити єдину віртуальну платформу для освітньої роботи із дітьми, систематичного зв’язку з їхніми батьками, а також для відстежування успішності учнів в режимі «онлайн». Колектив твердо впевнений, що до сьогоднішніх непростих умов навчання можна пристосуватись, а виклики сучасності – прийняти та подолати. Основні умови нескладні: позитивний настрій, плідна співпраця та впевнена орієнтація батьків, дітей та педагогів на єдиний результат – надання учням знань та формування в них компетентностей. Якщо вищезгадане не залишиться пустим звуком, освіта на відстані дасть результат, а коригуючий етап в новому навчальному році буде успішним та не затягнеться у часі. Згідно результатів онлайн-опитування, жоден вчитель не вважає карантин марно витраченим часом. А серед сильних сторін дистанційної освіти Щасливського НВК відзначають: прагнення педагогів до опанування нових електронних сервісів, платформ, методик, можливість отримати підтримку та консультації колег, адміністрації, свободу у виборі методик та форм викладання, наявність зворотного зв’язку від більшості дітей, їх бажання вчитися, самотужки опановувати матеріал та працювати з першоджерелами. В цілому, карантин дав змогу переосмислити, «перезавантажитись», усвідомити багато речей… Інколи ми, як педагоги, не встигаємо за розвитком технічних засобів, потребуємо додаткового навчання. Часто не вистачає живого спілкування з учнями, адже не всі предмети можна без проблем викладати онлайн. Ми маємо питання щодо об’єктивного оцінювання дітей в умовах дистанційної роботи з ними. Але попри всі ці проблеми, безкінечні потоки учнівських робіт, витрачання значного часу та неймовірних зусиль, ми зрозуміли одне… наскільки сильно ми любимо свою роботу, як хочеться дати знання дитині, отримавши зворотній зв’язок, не дати їй втратити вже набуті навички за час карантину. Будемо плекати надію на те, що у вересні нас чекатимуть готові до роботи учні із бажанням допрацювати матеріал, зрозуміти його, осмислити. А ще ми хочемо, щоб громада знала: ми сумуємо за своїми учнями, за живим спілкуванням із ними та за їхніми посмішками; ми зробимо все, що від нас залежить, щоб діти не втратили у знаннях, отримали якісну освіту та йшли до школи із посмішкою на обличчях, адже ми – вчителі…

ОСТАННІЙ ДЗВОНИК – НЕ ОСТАННЯ НАША ЗУСТРІЧ У РІДНІЙ ШКОЛІОСТАННІЙ ДЗВОНИК – НЕ ОСТАННЯ НАША ЗУСТРІЧ У РІДНІЙ ШКОЛІ

Ю.Ю. Йовбак: «ОСТАННІЙ ДЗВОНИК – НЕ ОСТАННЯ НАША ЗУСТРІЧ У РІДНІЙ ШКОЛІ» Травень… Добігає кінця ще один рік у біографії Щасливського НВК. Здається, все як ...

Колонка директора