МИ ТВОРИМО МАЙБУТНЄ ШКОЛИ РАЗОМ

Ю.Ю.Йовбак: «МИ ТВОРИМО МАЙБУТНЄ ШКОЛИ РАЗОМ»

(із звіту директора перед громадськістю)

«Непростий рік…» – кажемо ми про 2020, який ще навіть не добігає кінця. Ми звикли до цієї фрази, але не можемо звикнути до порожніх шкільних кабінетів, до тиші у порожніх коридорах та до спілкування з нашими вихованцями дистанційно.

2019-2020 навчальний рік, безумовно, запам’ятається надовго як складний.

«Дистанційка» стала неабияким випробовуванням для учителів, дітей та їхніх батьків.

 Ми достатньо успішно пройшли це «пекло» завдяки спільним зусиллям педагогічного колективу, батьків, підтримці і розуміння з боку місцевої влади.

 Хочемо ми цього чи ні, але технології дистанційного навчання будуть використовуватися й надалі – з карантином чи без.

У майбутньому на нас  чекає новий формат навчання – «змішане навчання», у якому буде поєднуватися класно-урочна система з онлайн технологіями. Але до цього треба підходити дуже обережно, щоб не нашкодити, не загубити, не зруйнувати.

Всього два з половиною місяці дистанційки змусили вчителя одягнути окуляри, виснажили його здоров’я до межі можливого.

Проаналізувавши отриманий досвід, ми зрозуміли, що є багато проблем, але зрозуміли й те, як виправити помилки та куди рухатися далі.

Як нам вдалося втілити задумані плани та подолати неочікувані труднощі, звітувалося в ході онлайн-конференції 11 червня. Її основні задачі: проаналізувати роботу педагогічного колективу по наданню освітніх послуг здобувачам освіти, визначити «плюси і мінуси» у своїй діяльності, почути думку колег, представників влади, громадськості про діяльність закладу.У роботі конференції брали участь сільський голова Шмаюн М. Ф., начальник управління гуманітарного розвитку Каськів М. І., заступник начальника управління гуманітарного розвитку, начальник відділу освіти Паламарчук К. В., завідуючий методичним кабінетом Кравцов В. І., голова профспілки Сьомак С. П., члени батьківських комітетів від кожного класу школи, педагогічний колектив та адміністрація школи.

Декілька світлих думок про світле майбутнє

Щасливська школа зростає і розвивається, вона стає іншою.

Я бачу сучасну школу такою, в яку ідеш із задоволенням, а не тому, що треба. Я говорю це як директор, як учитель, як батько й дідусь, як людина, яка вчиться впродовж життя.

Цього року до першого класу подано близько 180 заяв, набираємо через брак приміщень 120 діток. На жаль, через карантинні заходи запуск нового окремого корпусу для початкової школи відкладено. Але сподіваємось, що вже найближчим часом зможемо почати навчання на його базі.

Першокласники закінчать школу в 2032 -му році. Як до того моменту зміниться світ? До чого мають бути готові випускники 2032? До всього…А в першу чергу до того, що світ динамічний, турбулентний і змінюється постійно і швидко. Дуже ймовірно, кілька поколінь технологій ще істотніше змінять наше повсякдення і ринок праці. Відбудеться багато драматичних і несподіваних подій, які сьогодні навіть важко передбачити.

Стає зрозумілим, що середню освіту в її теперішньому форматі потрібно «перевинайти». Але спрямованість освітніх трансформацій майбутнього багато в чому залежить від думок і рішень ключових гравців сфери: учителів-практиків, батьків, дітей. Щоб випускники наших шкіл і університетів були конкурентоздатні на ринку праці майбутнього, потрібно переорієнтувати навчання на персоналізоване з орієнтацією на майбутнє і на навички й компетентності, які будуть затребувані в будь-якому майбутньому і дозволять дітям стати всебічно розвиненими.

Державі важко реформувати всі школи в Україні одночасно. Наша школа сама себе поступово реформує, а батьки можуть і повинні в співпраці з учителями впливати на ці процеси. Кожен з батьків – професіонал у якійсь царині, разом – ми потужна сила, варто об’єднатися заради своїх дітей та їхнього майбутнього.

Якою буде українська школа в 2032 році? Хотілось би, сучасною, не дистанційною, інноваційною, ефективною, цікавою, найкращою в світі…..І робити її такою нам всім разом.

Педагогічний колектив – основний ресурс розбудови нової школи

Наш школа – це професійна команда. Колектив стабільний, відсутня плинність кадрів. Сьогодні ми повністю забезпечені педагогічними кадрами. І для мене, як директора, – це неабиякий успіх, а для батьків та представників влади – спокій. Цю думку підтвердили і члени батьківської громади в ході конференції, наголосивши на необхідності мотивації вчителя та збереження педагогічного складу, чия професійна робота – запорука якісної освіти дітей.

Ми вдячні очільнику Щасливого Шмаюну М. Ф. за постійну підтримку вчителя. Тільки в цьому році 5 вчителів отримали земельні ділянки. Велика подяка начальнику управління гуманітарного розвитку Бориспільської РДА Каськіву М. І. за вміння різними засобами мотивувати вчителя, адміністрацію школи.

Своєрідним індикатором успішної спільної праці стала перемога у Всеукраїнському ЛАЙТ-КОНКУРСІ загальноосвітніх навчальних закладів «НАША ШКОЛА НАЙКРАЩА» – 2020, серед 100 шкіл України ми вибороли почесне ІІ місце. Зауважу, конкурс продовжується, нами подані матеріали у номінаціях на кращі кабінети психолога, англійської мови, української мови, біології, географії, фізики, математики, фойє, кабінети початкових класів та пришкільна територія. Сподіваємося на успішний результат.

Крім того у Всеукраїнському конкурсі на краще естетичне оздоблення фойє ОНЗ Щасливський НВК виборов ІІІ місце.

Продовжено співпрацю з відділом навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України, НПУ ім. М. П. Драгоманова, Переяслав-Хмельницьким ДПУ ім. Г. С. Сковороди, лабораторією превентивної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, Асоціацією ВГУ.

Навчально-методичне забезпечення та освітній простір

Освітнє середовище із його навчально-методичним обладнанням – один з ключових факторів втілення НУШ. У цьому році ми зробили прорив на цій ділянці.

Понад 40 кабінетів забезпечили сучасним короткофокусним та ультракороткофокусним обладнанням, придбали три комплекти нетбуків. 15 кабінетів забезпечені документ-камерами та ламінаторами, 5 кабінетів – магніто-маркерними комплексами. Але найголовніше те, що у кабінети фізики, хімії, біології та географії надходять«традиційні» прилади та матеріали, посуд та реактиви для проведення практичного експерименту,  лабораторних та практичних робіт.

Завдячуючи сільській раді по сучасному облаштовано простір навколо школи. Зона відпочинку з лавочками, клумбами виглядає стильно та креативно, створює додаткову мотивацію для всіх учасників навчального процесу. Сучасне освітлення, антисколіозні меблі, куточки для відпочинку, тепло у приміщеннях, зручні меблі у кабінетах – все це забезпечує комфортні умови. Замінено дах будівлі.

Проведено значні ремонтні роботи – а саме: капітально відремонтовані кабінети майбутніх перших класів. Поточний ремонт  проведено у кабінетах історії, інформатики, математики, початкових класів, англійської мови, методичному кабінеті, кабінетах заступників. У кожному кабінеті – свій дизайн, обстановка, облаштування, які спрямовують учнівські колективи на успіх. Створено зону для занять спортом: бігова доріжка на 500 м, тенісний корт, баскетбольний майданчик, встановлено два десятки вуличних тренажерів.

У Пролісківській філії здійснено косметичний та за необхідністю капітальний ремонт навчальних приміщень. Наразі тривають роботи з благоустрою пришкільної ділянки. Найближчим часом планується укладка доріжки з бруківки та облаштування садової території. Встановлено протипожежну сигналізацію. Плануємо встановити сигналізацію і у Щасливому – кошти для цього виділено. Крім того заплановано капітальний ремонт рекреацій та коридорів третього поверху (наливна підлога).

Дбаючи про безпеку наших вихованців, цього навчального року ми встановили відео-спостереження у приміщенні школи та на пришкільних ділянках. Закінчуються роботи зі встановлення нового паркану, що унеможливить проникнення сторонніх осіб на територію школи. Ми повністю розділяємо хвилювання батьків за безпеку дітей. Тому намагаємось огородити своїх вихованців від перебування в місцях, які загрожують життю та здоров’ю, а також зробити школу затишною та безпечною. Питання безпеки у школі та поза школою було у центрі уваги батьків.

У ході конференції батьків цікавили й більш буденні, але не менш важливі питання, як от поділ класу на групи при вивченні окремих предметів. Враховуючи кількість учнів у класах, завантаженість педагогів та наявність навчальних кабінетів, адміністрація школи зробить все, щоб по можливості здійснити поділ класу на групи для вивчення української мови. А для класів із кількістю учнів більше 30 осіб поділ на 3 групи – з англійської мови. Крім того, у планах адміністрації – поділ класів для занять спортом на уроках фізичної культури на групи (ритміка, хортинг).

У процесі обговорення було піднято питання вивчення іноземних мов: польської та німецької. Дане питання будемо вивчати.

Набір до 1-х, 5-х та 10-х класів

До перших класів набираємо 120 дітей. Підготовлені кабінети, є вчителі, є вихователі. Це найбільш болюче питання. Дякую батькам дітей з Пролісок, які погодились всіх діток майбутніх перших класів залишити у філії. Близько півсотні дітей з навколишніх сіл, які не підпорядковані ОНЗ Щасливський НВК, не зараховані до першого класу навчального закладу. Зрозуміло, що матимемо не зовсім приємні зустрічі з батьками та довгі розмови.

Плануємо відкрити 4 п’ятих класи, у яких буде навчатися 125 учнів, хоча ця цифра не остаточна, оскільки і  Щасливе, і Проліски активно розбудовуються. Навчання в 5-х класах ранньої профілізації буде здійснюватися за типовою освітньою програмою «Навчальний план класів з поглибленим вивченням окремих предметів». Враховуючи запити батьків, попередньо буде сформовано 2 класи гуманітарних, 1 – математичний, 1 – загальноосвітній. Думаю, що тут у нас особливих проблем не повинно бути. На прохання батьків ми зберегли цілісність класних колективів.

Плануємо відкрити 4 десятих класи – це близько 120 учнів. На підставі анкетування учнів щодо вибору профільних предметів буде здійснена профілізація: 10-А – математика, з можливим поділом на групи: фізико – математична та комп’ютерних технологій.  10-Б – українська мова, українська література, 10-В, 10-Г (спортивні)– українська мова, фізична культура, теорія і тактика футболу.

Крім того до інших класів зараховано близько 100 учнів. Орієнтовна кількість дітей на 1 вересня становитиме у Щасливому 1370 учнів, у Пролісках: школа – 80, дитячий садок – 180.

Медичне обслуговування

В умовах карантину особливо гостро постає питання медичного обслуговування всіх учасників навчального процесу. У нас добре налагоджена співпраця з Щасливською медичною амбулаторією ЗПСМ. Систематично проводяться медичні огляди та щеплення, просвітницька роз’яснювальна робота серед батьків, учнів, вчителів з питань здорового способу життя, дотримання санітарно-гігієнічних норм, профілактики травматизму, здорового харчування.

Учні закладу проходять щорічні медико-профілактичні огляди. Всі учні спортивних класів проходять двічі на рік медичне обстеження у обласному диспансері.

Харчування учнів

Забезпечення гарячим харчуванням – дуже важливе питання. За останній рік нам вдалося покращити якість харчування, змінити підходи до його організації. Ми забезпечили 2-х разовим харчуванням понад 500 дітей. Вартість обіду складає 23,71 грн. Плануємо впровадити нову систему харчування, зокрема, дабл-меню, що дозволить школярам на власний смак обрати одну з 2-х запропонованих страв. Це урізноманітнить раціон дітей, задовольнить їхні потреби у смачній та корисній їжі.

Великою проблемою для нас є недостатня кількість посадкових місць, особливо це відчувається на сніданку, коли за дві перерви нам необхідно нагодувати до 500 учнів початкових класів.

Підвіз дітей

За необхідності підвіз дітей буде здійснюватися двома автобусами (для дотримання під час перевезення безпечної соціальної дистанції) за маршрутами:

Щасливе – Проліски, Щасливе – Чубинське, Щасливе – Табір. З боку батьків у ході обговорення було піднято питання організації двох рейсів з Пролісок та Чубинського. Із Пролісок – це реально, з Чубинського – під питанням.

Оздоровлення дітей в літній період

Питання оздоровлення дітей є дуже специфічним і відкритим. Сільська рада для цього вже виділила 2 млн. грн. І перший заїзд планується з 19.07.2020 у Буковель (група з 23 дітей). Наступні зміни – 220 – 230 дітей. Вивчаємо можливі напрямки: море, Карпати, проводимо моніторинг, враховуємо безпечність перебування дітей. Це санаторії, бази відпочинку, дитячі оздоровчі табори.

Бориспільською РДА виділено 200 тис. для оздоровлення дітей пільгових категорій (діти з особливими потребами, діти з багатодітних родин, діти, що тимчасово опинилися в складних життєвих обставинах, діти учасників АТО).

Але оздоровлення може відбутися за умови припинення карантину та 100% згоди з боку батьків. У ході конференції вони проявили зацікавленість питанням відпочинку дітей та безпечними умовами його організації. У даному питанні думки батьків розійшлися. Є тривога за безпечні умови відпочинку, пов’язані з пандемією. Але більшість батьків за організацію літнього оздоровлення.

Обдаровані учні

Пріоритетним напрямом роботи закладу завжди була і є робота з обдарованими дітьми. 64 учнів школи стали переможцями та призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад. Їх підготували 26 вчителів. Високі результати показали команди учнів з фізики, інформатики, математики, російської мови та зарубіжної літератури, біології, англійської мови, географії, астрономії, економіки.

Всього на ІІІ етапі здобули перемоги 43 учня Бориспільського району, з них – 26 учнів нашої школи, що становить 61%. Щасливчани здобули перемоги на олімпіадах з математики, екології, біології, інформатики, географії, англійської мови, російської мови та літератури, інформаційних технологій, фізики, астрономії, зарубіжної літератури.

Районні команди з фізики, астрономії, російської мови та літератури були представлені виключно учнями ОНЗ Щасливський НВК.

Всі чотири команди U-14, U-15, U-16, U-17 були близькими до завоювання титулів чемпіонів України з футболу. Пандемія завадила.

Організація навчання для дітей з особливими потребами

У 2020 – 2021 н. р. буде організовано індивідуальне навчання у формі педагогічного патронажу для 2-х учнів.

Інклюзивне навчання буде організовано для 12 учнів ОНЗ Щасливський НВК та Пролісківської філії та семи вихованців дитячого садочка. Наше завдання – забрати всіх діток із зачинених квартир до школи. Намагаємося максимально соціалізувати їх.

Хотілося б, щоб у наступному навчальному році більш предметною була співпраця навчального закладу із інклюзивно-ресурсним центром.

Методична робота в закладі

У закладі працювало 10 шкільних методичних об’єднань, які на засіданнях розглядали питання, спрямовані на реалізацію Концепції НУШ, профільного навчання, Закону України «Про освіту». Працює школа Молодого вчителя. До групи наставництва залучено досвідчених педагогів школи. Протягом року вивчено стан викладання та рівня навчальних досягнень учнів з окремих предметів. Проведено низку майстер-класів, семінарів, конференцій різного рівня: від районних до міжнародних, які сприяли підвищенню професійного рівня учителя, знайомству з сучасними освітніми технологіями, які будуть впроваджуватися у школі.

Проведена онлайн – конференція не тільки дала змогу звітувати про роботу Щасливського НВК, але й почути важливі думки представників управління гуманітарного розвитку, відділу освіти, методичного кабінету, профспілки та батьківської спільноти. Загалом, робота закладу була оцінена як задовільна, відзначено професіоналізм, позитивний мікроклімат колективу та хорошу матеріальну базу закладу.

Дітям потрібно набагато більше, ніж їжа і теплі речі, потрібні душа, тепло і розумінняДітям потрібно набагато більше, ніж їжа і теплі речі, потрібні душа, тепло і розуміння

«Дітям потрібно набагато більше, ніж їжа і теплі речі, потрібні душа, тепло і розуміння » Дві резонансні події у нашому регіоні, коли дванадцятилітній підліток, покінчив ...

Колонка директора

Спортивне свято в Щасливській школіСпортивне свято в Щасливській школі

Спорт – це рух, бажання бути кращим,сильнішим, спритнішим. У Щасливській школі є славна традиція: наприкінці зими збиратися всім фанатам спорту задля особливої події – вшанування ...

Колонка директора